El bloc d’en Francesc Llongueres


Seminaris de direcció de grups instrumentals i corals 2019/2020

A CÀRREC DE  FRANCESC LLONGUERES, director d’orquestra   Novembre:  15, 16 i 17/ Gener: 24, 25 i 26/ Març: 6, 7 i 8 / Maig: 22, 23 i 24   dirigit a:  • directors d’orquestra / de cor i, en general, a futurs directors de conjunts instrumentals, o vocals. També adequat per a músics instrumentistes (directors de pupitre); pedagogs i ensenyants en general. • Aquesta...

read more

Ars trio. Auditori Can Roig i Torres. Santa Coloma de Gramanet. 8 septembre 2019. 19h.

És, per a mi, una gran satisfacció quan tinc ocasió d'assistir a concerts d'ex-alumnes meus. Encara més, si es tracta d'alumnes que s'iniciaren a la música sota la meva responsabilitat. Els tres components de l'Ars trio (Oriol Algueró, violí; Bernat Bofarull viola i Nabí Cabestany, violoncel) varen ser integrants, durant molts anys, de la meves orquestres infantil,...

read more

Stage de perfeccionament a les tècniques de direcció d’orquestra.

Ja fa quatre anys seguits que participo com a professor a aquest curs intensiu de direcció d'orquestra. Un curs molt complet. Juntament amb Philippe Fournier, Jean Pierre Prajoux i Camilo Giraldo preparem a tots nivells els diferents participants de tots els llocs del món. que combinen la practica diària amb orquestra (formada pels mateixos cursetistes) amb la...

read more

Franz Liszt: concert de piano nº1 en Mi b major

Estrenat l'any 1848 a Weimar per ell mateix, com a pianista, i sota la direcció de Berlioz. Està articulat en quatre moviments. En el primer moviment apareix el famós tema (mib___re_mib__re__mib,Re,reb__sol,sooo...l). Tant l’orquestra com el piano estan tractats amb gran virtuositat. Passatges impetuosos, dinàmiques creixents que contrasten amb un tema melòdic (p.e....

read more

Obertures de Txaikovsky

Romeo i Julieta : aquesta obra està considerada com un dels treballs més reeixits del compositor. Sota la influència i suggeriment de Balakirew descriu el famós drama Shakesperià. Per començar (Andante non tanto, quasi moderats) una melodia sobre un coral antic, fent referència al monjo Laurence. La part principal (Allegro giusto) descriu els temperaments...

read more

César Franck. Simfonia en re menor.

Una obra interpretada freqüentment, fins i tot a alemanya ja que es tracta d'una obra de caràcter seriòs, romàntica, amb un segell brahmsià i alguns detalls cromàtics que recorden a Wagner. Les tensions sentimentals són contrastants, dolçor, dolor, èxtasi etc.. L'estil és doncs postromàntic. També, com feren Liszt i Berlioz utilitza els coneguts "leitmotiv", sense...

read more

comentaris sobre “L’Enigma di Lea”. Liceu (febrer 2019).

En primer lloc voldria felicitar als responsables del Liceu pel fet d'incorporar a la programació una obra contemporània i de producció catalana. Soc un defensor i un ferm partidari de que els diferents aspectes d'una òpera (música, llibret, escena, coreografia etc.), pertanyin a la mateixa estètica i lligats a la seva època, i per tant soc crític a produccions que...

read more

La métrica i el ritme

A tall d’introducció, vull comentar que va ser molt difícil per mi, i segurament per la majoria dels meus contemporanis -en el període  de formació acadèmica, els anys seixanta-, decidir el camí professional a seguir.  Possiblement, la influència familiar, molt arrelada a la cultura i també el fet d’haver estudiat a Escoles Virtèlia, on realment...

read more

Stage de formació de tècniques de Direcció d’orquestra (St.Consorce, Lyon, France)

de l'11 al 20 de juliol del 2019 a Sta Consorce http://www.formation-direction-orchestre.com/index.php/es/ Ja fa uns quants anys que m'han convidat a participar com a professor a aquesta trobada de formació de directors d'orquestra. L'equip de direcció està format per experimentats pedagogs i alhora renombrats directors d'orquestra (Philippe Fournier, Jean Pierre...

read more

Concert de la “Memorable-just friends band”.

El més important al assistir a un concert és que t'ho passis bé. Si és així, és perquè hi ha hagut comunicació entre els intèrprets i el públic. Aquesta empatia amb l'oient depèn en molta part de l'actitud dels intèrprets. Es tracta d'una actitud humana i no té res a veure amb el fet musical ni en la professionalitat dels intèrprets. Encara diré més: apareix aquesta...

read more