- ORQUESTRA BARCELONA SINFONIETTA
- PRODUCCIONS 2024/2025
- FORMAT DELS CONCERTS
- CICLE CONCERTS FÒRUM
- GALERIA D'IMATGES
L’Orquestra Barcelona Sinfonietta, és un model d’orquestra professional molt estès sobretot en el món anglosaxó, tant pel que fa a la gestió i organització, com per la qualitat i la idiosincràsia dels músics que la formen. Aquest grup integrat per joves músics experimentats es va presentar amb el nom de Barcelona Sinfonietta el desembre de l’any 1998. Des de llavors ha dut a terme una intensa activitat musical que l’ha convertit en una referència important per a la nostra ciutat i el nostre país.
Ha actuat a les principals sales de concert de la nostra ciutat, al Palau de la Música Catalana, a l’Auditori de Barcelona, així com a l’Auditori Winthertur, essent convidada a participar en cicles específics organitzats per les entitats organitzadores més rellevants. També la BCN Sinfonietta ha actuat, amb gran èxit en les principals ciutats del nostre país i en els festivals de música de més renom com el Vendrell, Canet de Mar, Calonge, Ciutadella (Menorca), Vilabertran i Cadaqués (2003-2007), entre altres.
Ha acompanyat a destacats solistes i formacions del panorama internacional com el trompetista Bernard Soustrot, la violinista Yamei Yu i a la Escolania de Montserrat. El 2006 va realitzar una gira per la Xina amb concerts a Xangai i Pequín interpretant música d’autors catalans i espanyols.
L’orquestra BCN Sinfonietta, així com el seu fundador i director artístic Francesc Llongueres, està oberta a tots els estils musicals, sense especialitzar-se en un d’específic. Al tractar-se de músics “freelance” i, en funció de l’estil requerit en cada programa, l’orquestra es constitueix amb els músics més adequats per a cada ocasió. Aquesta és la raó per la que es presenta al públic en diferents formacions i presentant programes musicals d’estils molt diferents. Tots els seus components, de perfil jove, no pertanyen, de manera fixa, a cap orquestra i es caracteritzen per estar compromesos amb la música de cambra i la pedagogia musical, activitats que de manera assídua practiquen regularment.
L’Orquestra BCN SINFONIETTA presenta 11 produccions diferents que engloben quasi bé tots els estils de la música, des de la barroca a l’actual. A cada producció hi participen músics especialitzats en l’estil corresponent.
• Hi han dues versions en la producció “BARROCA” (1), una pensada per Nadal i Any nou, i l’altra a la primavera (i/o Setmana Santa) en les que l’orquestra es presenta en format reduït però s’incorporen un clavicèmbal i/o solistes vocals, en el cas de l’Stabat Mater.
• A la producció “CLÀSSICA” (2), s’hi afegeixen a l’orquestra dos oboès, un fagot i dues trompes i està dedicada bàsicament a la “simfonia clàssica”.
• Les produccions “SUITES i ÀRIES” (3) i les “SERENATES” (4) són espectaculars i molt adequades per les nits festives o les d’estiu.
• Presentem també les “CORDES GERMANIQUES” (5) amb obres de compositors “post-romàntics” alemanys de reconegut prestigi.
• En la producció “CLÀSSICS del SEGLE PASSAT”(6) volem homenatjar a aquells compositors que foren l’avantguarda i que dissenyaren la música de l’actualitat.
• També donem importància a la MUSICA CATALANA (7,8) i ESPANYOLA (9) amb la intenció de difondre-les al màxim arreu del país i del món.
•També presentem una producció popular amb música “AMERICANA” (10), en la que predominen el ritmes sud-americans i amb la intervenció d’un solista de clarinet.
. Les produccions SINFONIETTA i COMPROMÍS SOCIAL(11 i 12) estan dedicades a tots aquells compositors compromesos en els valos humans i la justicia social.
Finalment presentem la producció ELS ALTRES VALSOS I MARXES (13), sortin del model típic dels de Strauss, interpretan els d´altres autors.
Nº | TÍTOL | PROGRAMA |
---|---|---|
1 | La SINFONIETTA BARROCA nadal | · HAENDEL: Concerto grosso op.6 ,nº 8 en do menor. · VIVALDI: Concerto 2 violins i Cello op.3, n 2. · BACH: Ricercare a 6. · GEMINIANI: Concerto grosso in E minor op. 3. · CORELLI: concert op.3 nº 8 nit de nadal. · Nadales (amb el públic) |
1 | LA SINFONIETTA BARROCA primavera | · TELEMANN: suite “DON QUIXOT”. · VIVALDI: concerto “alla rústica”. · PERGOLESI: Stabat Mater (soprano i mezzo) |
2 | ELS CLASSICS DE LA SIMFONIA | · MOZART: Simfonia n 16 en Do M. · BOCHERINI: Simfonia G.511 en La M. · STAMITZ: Simfonia op.3, n.3, Sol M. · HAYDN: Simfonia nº 44 (funebre) en mi m. |
3 | Les SUITES i ÀRIES de la SINFONIETTA | · RESPIGHI: Suite nº 3, Àries i Danses antigues. · DELIUS: Air and Dance. · WARLOCK: Suite Capriol. · HOLST: Brooklyn Green Suite. · GRIEG: Holberg suite. |
4 | Les SERENATES per a CORDES de la SINFONIETTA | · ELGAR: Serenata Op.20. · DVORAK: Serenata per a cordes. · TCHAIKOVSKY: Serenata per a cordes. |
5 | Les CORDES GERMÂNIQUES | · HINDEMITH: Fünf Stücke. · BRUCKNER: Adagio. · SCHÖNBERG: La nit transfigurada(30'). |
6 | ELS CLASSICS DEL SEGLE PASSAT | · STRAWINSKY: Concert en RE M. · HINDEMITH: Cinc peces per a cordes. · BARBER: Adagio. · SHOSTAKOVITX: Quartet n.8, op.110(25'). |
7 | LA MÚSICA CATALANA | · MORERA: “Melangia” per a cordes. · TOLDRÀ: “Vistes al mar” o (quartet en Do menor). · TURULL: “Sis cants intrascendents “(vlí). · MONTSALVATGE: Concertino+ 13 ; “Tres postals il·luminades”. |
8 | MUSICA CATALANA ACTUAL | · OLAF SABATER: Suite per a cordes. · CERVELLÓ: “La mort i la doncella”. · LLORENS: “Temps de sega”. · SUBIRACHS: “Cúmulus i eixarms de pluja”. · BONET: “Tramuntana” · XUCLÀ: “Els arcs fan swing” |
9 | LA MÚSICA ESPANYOLA | · MASSIÀ: intrata. · MORERA: Melangia per a cordes. · TOLDRÀ: Vistes al mar o (quartet en Do menor). · ALBÉNIZ: Cantos de Espanya. · FALLA: Danza española. · TURINA: La oración del torero. |
10 | La SINFONIETTA i la música popular AMERICANA | · LÓPEZ GAVALDAN: “Punto i tonadas”. · FARIÑAS: Camerata en Guacancó. · PIAZZOLLA: Tango ballet ; Adiós Nonino (clarinet). · GERSHWIN: Suite “Porgy and Bess” (clarinet) |
11 | La SINFONIETTA i el compromís social-1 | . REICH, Steve: Different Trains.(30') · SHOSTAKOVITX: Quartet n.8, op.110(25'). |
12 | La SINFONIETTA i el compromís social-2 | . Adams, John : Shaker Llops.(30) · SCHÖNBERG: La nit transfigurada(30'). |
13 | Les altres MARXES i altres VALSOS | · ARNOLD: “El pont sobre el riu Kwai”. · BART: Um Pah Pha. . CHOPIN; Vals n. 2 . CHURCHILL: "Blanca neus" . JARRE: "Vals Dr.Zhivago . KODALY: "Suite Harry Janos" . MAHLER: "Vals Sinf.1" . OFFENBACH: "Vals viuda alegre" . PROKOFIEFF: Suite "Amor de les tres Taronges" . RODGERS: "Somriures i llàgrimes" . ROZSA :Ben Hur (Love tema) . TXAIKOWSKY: Marxa Sinf 6 . WILLIAMS: Marxa Indiana Jones |
1. Concert ORDINARI o NORMAL:
amb dues parts de 35’ aproximadament. (veure produccions)
2. Concert “COMENTAT”:
El director o un especialista convoca al públic mitja hora abans per a explicar les característiques del programa que s’interpretarà, o bé comenta cada obra abans d’interpretar-les. (veure produccions)
3. Concert FÒRUM:
L’orquestra realitza un assaig comentat obert, d’una durada de 30’, amb el públic a la sala i vestits encara de carrer.
Un concert normal amb els músics vestits de concert, d’uns 40’
Fòrum: o taula rodona amb músics, director, solistes i especialistes d’art convidats, comentant el concert i amb la intervenció del públic assistent i en una sala diferent (amb refrigeri).
Com exemple:
4. ASSAIGS COMENTATS:
Assaigs oberts al públic d’una hora de durada amb comentaris sobre les obres del programa i les explicacions pertinents per a entendre el treball dels músics i el director en el moment de preparar un concert. (adequat per a escolars, escoles de música, universitaris, centres cívics, jubilats etc. ).
Com exemple:
1-L’orquestra realitza un assaig comentat obert, d’una durada de 30’, amb el públic a la sala i vestits encara de carrer.
2-Un concert normal amb els músics vestits de concert, d’uns 40’
3- Fòrum: o taula rodona amb músics, director, solistes, especialistes d’art, científics etc. per a comentar el concert amb la intervenció del públic assistent i en una sala diferent (refrigeri).
4-El programador o organitzador del Cicle Fòrum podrà escollir les obres a interpretar de les produccions presentades i el nombre de concerts del cicle.
Com exemple: