1. INICI
  2.  » 
  3. ACTIVITATS I PROJECTES
  4.  » PEDAGOGIA

PEDAGOGIA


Curs de formació per a directors de cor i d’orquestra (homenatge a Sergiu Celibidache):

  • Consulta els Seminaris de direcció coral/orquestra 2019/2020. Vídeo seminari març 2020. 
  • Dirigit a directors de cor i/o orquestra i futurs directors de conjunts instrumentals o orquestres a músics instrumentistes (directors de pupitre), a pedagogs i ensenyants.
  • L’objectiu és dotar les entitats musicals i conjunts instrumentals del país, de directors preparats, conscients de les seves responsabilitats musicals, relacionals i psicològiques i, amb una bona tècnica de direcció.
  • La temàtica: tècnica gestual bàsica de direcció/ Fenomenologia musical (teoria de la interpretació)/ anàlisi musical/ pràctiques amb cor pilot i grups instrumentals.
  • Estructura dels cursos i possibles opcions:

*notes: Organitzador, Lloc, mínim alumnes, horaris, obres de repertori i preus a determinar.

 

opcionstítolestructuradieshores de curs
1Seminaris de cap de setmana4 caps de setmana a l’any
(a determinar)
• divendres, tarda (teòrica): 4 hores
• dissabte, matí (teòrica);tarda (pràctiques): 8 hores
• diumenge, matí (pràctiques i audició): 4 hores
• 64 hores
• 48 Teoria
• 16 Pràctica
2Classes quinzenals2 classes mensuals (6 mesos):
• teòriques: d’octubre a maig.
• pràctiques: 1 per trimestre.
• dia de teòrica a determinar: 3 hores
• 1 dissabte al trimestre pràctiques amb cor o grup instrumental: 4 hores
• 48 hores
• 36 Teoria
• 12 Pràctica
3Curs online
(en preparació
)
• 3 classes mensuals durant 8 mesos per video conferència (60’).
• Recepció de documentació i arxius.
• atenció personal via skipe (60’ al mes)
• d’octubre a maig
• dia d’emissió a determinar.
• els alumnes hauran assistir presencialment a les pràctiques del seminari (opció 1) o bé a les del dissabtes de pràctiques (opció 2) o al curs intensiu de juliol (opció 5)
• 32 hores online
• de 12 h a 30 hores Pràctica
4Classes particulars• 2 classes al mes ( 6 mesos)
• mesos: octubre, novembre/ febrer, març/ abril maig
• dia a concretar
• durada 90’
• opcional: pràctiques dels seminaris (op.1), dissabtes (op.2) o a les pràctiques del curs intensiu (opció 5)
18 hores Teo
(pràctiques opcional)
5Curs intensiu juliol (opcional per a les demés opcions)

(en preparació)
• 1a setmana de juliol (de dilluns tarda a divendres matí)• dilluns tarda, teòrica
• dimarts, matí i tarda, teòriques
• dimecres i dijous, matí teòrica, tarda pràctica
• divendres matí, pràctica i audició.
• totes les sessions de 4 hores
• 32 hores
• 20 Teoria
• 12 Pràctica
6Stage Anual de formació de directors d’orquestra a França• 3a setmana de juliol (Formation direction orchestre)

Realitzada al restaurant La Camarga1- PRÈVIA & CONCERT.

  • Una convocatòria PRÈVIA a un CONCERT (a determinar) en la que s’informa i s’explica als assistents tots els detalls sobre els intèrprets, obres del concert etc…,i es repassen els fragments més essencials del concert. i es preparen les actituds que un públic ha de tenir en cada moment de l’audició.
  • Amb un suport multimèdia es comenten i visualitzen fragments de música del concert en qüestió etc. i s’analitzen les interpretacions.
  • La sessió P&C té un caràcter obert i al final es contempla un col·loqui entre els assistents i el conferenciant.
  • L’activitat té lloc en un local o restaurant (a determinar) i s’ofereix un càtering, amb l’oportunitat de seguir parlant i discutint sobre el tema.

2 – LLETRA & SÓ

  • Es tracta d’una “taula rodona” formada per músics i literats en la que es dialoga sobre la interrelació entre la literatura i la música.
  • Es fa atenció especials als nostres músics i poetes però també amb referents a la literatura i música universals.
  • Amb un suport multimèdia es comenten i visualitzen fragments de lieder, òperes etc. i s’analitzen les interpretacions.
    Després de les dissertació dels conferenciants s’obre un diàleg obert amb el públic.
  • L’activitat té lloc en un local o restaurant (a determinar) i s’ofereix un càtering, amb l’oportunitat de seguir parlant i discutint sobre el tema.

3 – APERITIU & MÚSICA

  • Es tracta d’un assaig obert realitzat per un conjunt de cambra (a determinar) liderat per un especialista, en diàleg permanent amb els músics i el públic , seguit de la corresponent audició completa de l’obra.
  • A continuació un col·loqui entre els músics i el públic sobre els detalls de l’assaig i de l’audició.
  • L’activitat té lloc en un local o restaurant (a determinar) i s’ofereix un càtering, amb l’oportunitat de seguir parlant i discutint sobre el tema.

Nota:

  • Cada model de conferencia es pot realitzar aïllada o formant part d’un cicle.
  • També es contempla la possibilitat de fer un cicle de conferències alternant els tres models exposats.

1. ORQUESTRES I CORS DE JOVES:

  • ASSAIGS pedagògics amb orquestres, cors i grups instrumentals joves per a Escoles de música, Conservatoris i Entitats musicals.
  • STAGES intensius musicals amb orquestres i cors de joves.
  • TOURNÈES de concerts amb orquestres i cors de joves.

2. MÚSICA DE CAMBRA:

  • ASSAIGS a grups de cambra professionals, post graduats o de nivell Superior

3. CLASSES PARTICULARS:

  • ANÀLISI I FENOMENOLOGIA MUSICAL per a músics.
  • INTERPRETACIÓ MUSICAL per a cantants, instrumentistes en general.
  • LLENGUATGE MUSICAL, HARMONIA I ORQUESTRACIÓ.

4. ALTRES:

Curs de formació per a directors de cor i d’orquestra (homenatge a Sergiu Celibidache):

  • Consulta els Seminaris de direcció coral/orquestra 2019/2020. Vídeo seminari març 2020.Seminari 08/03/2020
  • Dirigit a directors de cor i/o orquestra i futurs directors de conjunts instrumentals o orquestres a músics instrumentistes (directors de pupitre), a pedagogs i ensenyants.
  • L’objectiu és dotar les entitats musicals i conjunts instrumentals del país, de directors preparats, conscients de les seves responsabilitats musicals, relacionals i psicològiques i, amb una bona tècnica de direcció.
  • La temàtica: tècnica gestual bàsica de direcció/ Fenomenologia musical (teoria de la interpretació)/ anàlisi musical/ pràctiques amb cor pilot i grups instrumentals.
  • Estructura dels cursos i possibles opcions:

*notes: Organitzador, Lloc, mínim alumnes, horaris, obres de repertori i preus a determinar.

 

opcionstítolestructuradieshores de curs
1Seminaris de cap de setmana4 caps de setmana a l’any
(a determinar)
• divendres, tarda (teòrica): 4 hores
• dissabte, matí (teòrica);tarda (pràctiques): 8 hores
• diumenge, matí (pràctiques i audició): 4 hores
• 64 hores
• 48 Teoria
• 16 Pràctica
2Classes quinzenals2 classes mensuals (6 mesos):
• teòriques: d’octubre a maig.
• pràctiques: 1 per trimestre.
• dia de teòrica a determinar: 3 hores
• 1 dissabte al trimestre pràctiques amb cor o grup instrumental: 4 hores
• 48 hores
• 36 Teoria
• 12 Pràctica
3Curs online
(en preparació
)
• 3 classes mensuals durant 8 mesos per video conferència (60’).
• Recepció de documentació i arxius.
• atenció personal via skipe (60’ al mes)
• d’octubre a maig
• dia d’emissió a determinar.
• els alumnes hauran assistir presencialment a les pràctiques del seminari (opció 1) o bé a les del dissabtes de pràctiques (opció 2) o al curs intensiu de juliol (opció 5)
• 32 hores online
• de 12 h a 30 hores Pràctica
4Classes particulars• 2 classes al mes ( 6 mesos)
• mesos: octubre, novembre/ febrer, març/ abril maig
• dia a concretar
• durada 90’
• opcional: pràctiques dels seminaris (op.1), dissabtes (op.2) o a les pràctiques del curs intensiu (opció 5)
18 hores Teo
(pràctiques opcional)
5Curs intensiu juliol (opcional per a les demés opcions)

(en preparació)
• 1a setmana de juliol (de dilluns tarda a divendres matí)• dilluns tarda, teòrica
• dimarts, matí i tarda, teòriques
• dimecres i dijous, matí teòrica, tarda pràctica
• divendres matí, pràctica i audició.
• totes les sessions de 4 hores
• 32 hores
• 20 Teoria
• 12 Pràctica
6Stage Anual de formació de directors d’orquestra a França• 3a setmana de juliol (Formation direction orchestre)

Realitzada al restaurant La Camarga1- PRÈVIA & CONCERT.

  • Una convocatòria PRÈVIA a un CONCERT (a determinar) en la que s’informa i s’explica als assistents tots els detalls sobre els intèrprets, obres del concert etc…,i es repassen els fragments més essencials del concert. i es preparen les actituds que un públic ha de tenir en cada moment de l’audició.
  • Amb un suport multimèdia es comenten i visualitzen fragments de música del concert en qüestió etc. i s’analitzen les interpretacions.
  • La sessió P&C té un caràcter obert i al final es contempla un col·loqui entre els assistents i el conferenciant.
  • L’activitat té lloc en un local o restaurant (a determinar) i s’ofereix un càtering, amb l’oportunitat de seguir parlant i discutint sobre el tema.

2 – LLETRA & SÓ

  • Es tracta d’una “taula rodona” formada per músics i literats en la que es dialoga sobre la interrelació entre la literatura i la música.
  • Es fa atenció especials als nostres músics i poetes però també amb referents a la literatura i música universals.
  • Amb un suport multimèdia es comenten i visualitzen fragments de lieder, òperes etc. i s’analitzen les interpretacions.
    Després de les dissertació dels conferenciants s’obre un diàleg obert amb el públic.
  • L’activitat té lloc en un local o restaurant (a determinar) i s’ofereix un càtering, amb l’oportunitat de seguir parlant i discutint sobre el tema.

3 – APERITIU & MÚSICA

  • Es tracta d’un assaig obert realitzat per un conjunt de cambra (a determinar) liderat per un especialista, en diàleg permanent amb els músics i el públic , seguit de la corresponent audició completa de l’obra.
  • A continuació un col·loqui entre els músics i el públic sobre els detalls de l’assaig i de l’audició.
  • L’activitat té lloc en un local o restaurant (a determinar) i s’ofereix un càtering, amb l’oportunitat de seguir parlant i discutint sobre el tema.

Nota:

  • Cada model de conferencia es pot realitzar aïllada o formant part d’un cicle.
  • També es contempla la possibilitat de fer un cicle de conferències alternant els tres models exposats.

1. ORQUESTRES I CORS DE JOVES:

  • ASSAIGS pedagògics amb orquestres, cors i grups instrumentals joves per a Escoles de música, Conservatoris i Entitats musicals.
  • STAGES intensius musicals amb orquestres i cors de joves.
  • TOURNÈES de concerts amb orquestres i cors de joves.

2. MÚSICA DE CAMBRA:

  • ASSAIGS a grups de cambra professionals, post graduats o de nivell Superior

3. CLASSES PARTICULARS:

  • ANÀLISI I FENOMENOLOGIA MUSICAL per a músics.
  • INTERPRETACIÓ MUSICAL per a cantants, instrumentistes en general.
  • LLENGUATGE MUSICAL, HARMONIA I ORQUESTRACIÓ.

4. ALTRES: